Vyhledej
Královédvorsko > Vzdělávání > základní školy > ZŠ Schulzovy sady

Ze školky do školy - 8. díl Myšlení a paměť

Redakce, / 9.03.2023, Dvůr Králové nad Labem, zsschulzovysady.kralovedvorsko.cz
Dítě by při nástupu do školy mělo zvládat jednoduché logické a myšlenkové operace a orientovat se v základních matematických pojmech. Co to v praxi znamená?

FOTOGALERIE - Ze školky do školy - 8. díl Myšlení a paměť


Že bude umět počítat na prstech a vyjmenovat číselnou řadu do 5 nebo 10. 
Dokáže porovnávat, rozumí pojmům stejně, méně a více. 
Dovede řadit podle velikosti a poznat největší a nejmenší věc. 
Zvládne třídění do skupin podle tvaru, barvy velikosti, délky nebo váhy. 
 Umí řešit jednoduché hádanky, slovní příklady, rébusy a labyrinty.

Jak v domácím prostředí rozvíjet tuto oblast?

  • Počítejte knoflíky, třiďte je podle barev. 
  • Na procházce se ptejte, u kterého chodníku stojí více aut, který strom je větší, který kamínek těžší. 
  • Pusťte si videa od opičáka Monkeyho o třídění a tvarech nebo o porovnávání, množství a řazení. Využijte také náš pracovní list (ke stažení níže). 
  • Dávejte dítěti hádanky, luštěte věku přiměřené rébusy a labyrinty. 
  • Dítě by při nástupu do školy mělo mít dostatečně rozvinutou paměť a schopnost vědomě se učit. Důležitá je také schopnost soustředit se na zadané úkoly a samostatně je dokončit. 
  • Jak oblast paměti rozvíjet v domácím prostředí? 
  • Učte děti říkadla, rozpočítadla, básničky a písničky. 
  • Pusťte si video s Monkeym o sluchové paměti. 
  • Hrajte pexeso! 
  • Zahrajte si jednoduchou kimovu hru – nechte dítě zapamatovat si sadu předmětů a poté je schovávejte. Využít k tomu můžete Monkeyho hru z videa o zrakové paměti nebo nejrůznější předměty či obrázky, které máte doma. 
 

Na ZŠ Schulzovy sady využíváme nejrůznější logické úlohy, žáci se účastní logických olympiád. Žákům 5. tříd je nabízen volitelný předmět Cvičení z matematiky. Nejen svou paměť mohou naši žáci využít ve školních i vyšších kolech recitačních a pěveckých soutěží nebo na zkouškách a vystoupeních Sboráčku.

Další díl seriálu bude mít téma tvořivost.


Eliška Tauchmanová, školní speciální pedagog
&
Monika Voleská, školní psycholog

Základní školy Schulzovy sady
Dvůr Králové nad Labem

Další články ZŠ Schulzovy sady

 
Vaše komentáře

Přečteno 104x