Vyhledej
Královédvorsko > Vzdělávání > základní školy > ZŠ Strž

Ze života 3. třídy základní školy - jaro 2021

Redakce / 13.05.2021, Dvůr Králové nad Labem, zsstrz.kralovedvorsko.cz
S částečným návratem dětí do školních lavic (který se možná změní časem i na trvalý) se snažíme s dětmi navázat na probrané učivo a v klasických podmínkách přímé práce je i procvičit.

FOTOGALERIE - Ze školního života 3. třídy

Doba, kdy děti seděly naposledy ve škole, se počítá na několik měsíců, proto i adaptace byla pozvolná, ale musí směřovat zpět k původnímu zaběhnutému režimu.
Prezenční výuku 3. třídy střídala po týdnu tzv. výuka na dálku. I tady probíhal výklad učiva, zápisy do sešitů, nebo prověřování znalostí. Přesto měla tato výuka svá specifika. Vzhledem k tomu, že byly děti více doma, mohly si školní práci zpestřit plněním trochu netradičních úkolů. 

V prvouce se všichni žáci zapojili do projektu Moje oblíbená planeta, kdy nakreslili planetu podle vlastního výběru a krátkými popisky ji charakterizovali. 

V českém jazyku zase při seznamování s vyjmenovanými slovy po S dostali za úkol připravit doma jídlo ze sýra nebo se sýrem. Na zaslaných fotografiích pak malí kuchtíci pracovali na zeleninovém salátu s balkánským sýrem, chystali česnečku, špagety, sýrové šneky, nebo tradiční pomazánku. Fotografie byly tak povedené, až mě v tu chvíli zamrzelo, že nemáme mezi vyjmenovanými slovy po V např. svíčkovou. 

Další úkol probíhá nyní a je spojený s jarní přírodou. Žáci si vyrýpli kvetoucí rostlinu i s kořeny a ve vhodných domácích podmínkách ji lisují. Třeba jim tato první kytička dá podnět k založení herbáře.

Celou on-line výukou nás provázel během třídnických hodin animovaný vzdělávací seriál s názvem V digitálním světě. Seznamoval děti s nástroji i základními pojmy z digitálního světa, ale otevíral i témata jako projevy nenávisti nebo rizikové chování na internetu. Zhlédli jsme krátká videa na téma Sociální sítě, On-line hry, Jak mluvit na internetu či Co je pravda a co ne. Vždy jsme pak celou situaci s žáky probrali a vedli rozhovor o vlastních zkušenostech s těmito problémy. 

Přejme si, aby se situace ustálila a my všichni jsme mohli s dětmi pokračovat dál tak, abychom si před letními prázdninami řekli, že jsme pro vzdělání udělali maximum.

Mgr. Jana Hronešová, třídní učitelka 3. A
ZŠ Strž 

Další články ZŠ Strž

 
Vaše komentáře

Přečteno 854x